تغییر کاربری های غیر مجاز در اراضی کشاورزی سپیدان تخریب شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از اجرای عملیاتهای تخریب در اراضی بخش همایجان این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز 8 مورد تخریب ساخت و سازهای غیر قانونی، در ماه گذشته اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری با بیان اینکه در این عملیاتها مساحتی بالغ بر 13 هکتار اراضی مرغوب زراعی به چرخه تولید و کشاورزی بازگشته است، اظهار کرد: مستند به تبصره‌ دو ماده 10 و ماده 3 قانون، 1550 متر مربع دیوار کشی، 144 متر مربع پی کنی، 3000 متر مربع محوطه سازی و 30 متر مربع اتاقک که منجر به تفکیک و تغییر کاربری اراضی مزروعی در دشتهای همایجان و بونگر شده بود، مدفون و به وضعیت زراعی اولیه اعاده شد.

وی تصریح کرد: پیرو گزارش های واصله مبنی بر وقوع تخلف تغییرکاربری و دخل و تصرف عرصه های کشاورزی در محدوده بخش همایجان، این موارد جهت تعیین تکلیف و اقدام قضایی، با تشکیل پرونده، اعلام تخلف شد و در نهایت دستور قضایی صادره، اجرا و اراضی موصوف از خطر خروج از کاربری کشاورزی مصون ماند.

به گفته وی، در راستای اجرای دستورات تبصره 2 ماده 10 قانون اصلاح قانون حفظ کاربری، عملیات تخریب با اخذ حکم قضایی و با همراهی نماینده دادستان و نماینده نیروی انتظامی انجام و از بروز تفکیک و قطعه بندی اراضی کشاورزی جلوگیری شد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه، رصد تغییرکاربری های غیر مجاز در شهرستان سپیدان استمرار خواهد داشت افزود: فرآیند شناسایی، ارائه اخطار، جلوگیری از ادامه روند ساخت و ساز، جمع آوری ادوات، تنظیم مستندات قانونی جهت اعلام جرم و اقدامات قضایی، همواره توسط این مدیریت تعقیب و از مرگ تدریجی کشاورزی در این شهرستان ممانعت به عمل خواهد آمد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26808

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *