آیین کلنگ زنی مزرعه پرورش میگوی وانامی در شهرستان خنج

WhatsApp Image 2021 08 28 at 13.18.471

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، این مزرعه در زمینی به مساحت 000/35مترمربع با دبی آب 40 لیتربرثانیه و میزان تولید ۸ تن میگو در شرایط نیمه متراکم با حضور فرماندار، امام جمعه، معاون شیلات سازمان جهاد کشاورزی فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی، فرماندهان نظامی و انتظامی، بخشدار مرکزی، کارشناسان و روسای دیگر ادارات و شوراهای اسلامی و معتمدین کلنگ زنی شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج، علی علی پور تصریح کرد: منبع آب این مزرعه از تلفیق چشمه رودو و چشمه حمامی با شوری ۱۰ گرم درلیتر تامین شده است و در شرایط متراکم یا intensive با استفاده از سیستم نوین و تقویت مکانیزاسیون مزرعه قادر است در هر دوره ۲۰ تن تولید میگو رقم بزند.

علی پور ایجاد اشتغال را رویکرد مهم پروژه های اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد؛ با راه اندازی این مزرعه، با ایجاد 5 نفر اشتغال دائم و 10 نفر اشتغال فصلی، مجموعا 15 نفر اشتغال زایی خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار کرد؛ ازدیگر طرح های این مدیریت پیگیری و هموارسازی سایت ۶۰ هکتاری روستای شهرستان حمامی است که قرار است با استفاده از چشمه حمامی با دبی ۴۵۰ لیتربرثانیه توسط بخش خصوصی در قالب سه طرح ۲۰ هکتاری با تولید بالغ بر۱۵۰ تن در هر دوره و اشتغال ۵۰ نفر بصورت دایم و فصلی زمینه صدورپروانه تاسیس آن فراهم شود.

ax67

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24636

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *