افتتاح طرح آبیاری نوین در ارسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: همزمان با هفته دولت و با حضور رحیم عزیزی فرماندار و جمعی از مسئولین محلی، طرح آبیاری نوین به مساحت ۱۷ هکتار در این شهرستان به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، سیدناصر حسینی خرمی تصریح کرد: این طرح شامل ۱۵ هکتار آبیاری نواری و دو هکتار آبیاری قطره ای است که در روستای سنگکر اجرا شده است.
 وی افزود: برای اجرای  طرح مذکور ۴۵۹۰ میلیون ریال هزینه شده که شامل ۳۸۷۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی و ۷۲۰ میلیون ریال سهم خودیاری مجری طرح  است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در طی یکسال گذشته ۲۹۰  هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با اعتبار بلاعوض دولتی بالغ بر ۴۴ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال به سیستم های آبياری نوین مجهز شدند که طرح مذکور به نیابت از کل طرح های آبیاری یکسال گذشته، افتتاح شد.
وی تسهیلات بلاعوض دولتی برای آبیاری قطره ای و نواری را ۳۰ میلیون تومان و برای اجرای آبیاری بارانی و کم فشار، به ترتیب ۲۵ و ۹ میلیون تومان اعلام کرد.
در ادامه این مراسم، رحیم عزیزی فرماندار شهرستان ضمن تشکر از مدیریت و پرسنل جهاد کشاورزی با توجه به جایگاه مطلوب شهرستان در توسعه آبیاری تحت فشار گفت: امروزه دنیا به سمت استفاده بهینه از  انرژی و نهاده های تولید رفته و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی تاکید کرد: با ابزارها، تکنیک ها و کارشناسی دقیق و به روز، می توان حداکثر بهره وری را از حداقل امکانات کسب کرد و در حال حاضر، تجربه بهره وری بهینه آب، استفاده از طرح های آبیاری نوین است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22127

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *