آغاز برداشت زیتون سبز از باغ های بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: برداشت زیتون از باغ های این شهرستان از اوایل شهریور ماه آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، منصور امیریان تصریح کرد: پیش بینی می شود قریب به 2 هزار و 750 تن زیتون از 550 هکتار از باغ های شهرستان بیضا برداشت شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: برداشت زیتون از سطح 303 هکتار از باغات ارقام کنسروی شروع و نهایتا با برداشت از سطح 247 هکتار از باغات ارقام زیتون روغنی به پایان خواهد رسید.

وی بیان کرد، متوسط تولید زیتون در هر هکتار با توجه به بارآور بودن سال آتی 5 تن در هکتار می باشد.

ارقام زیتون کشت شده در شهرستان شامل : تخم کبکی، کنسروالیا، زرد، دزفول، شنگه، فیشمی، شیراز، دراک است.

وی افزود، کشت و توسعه باغ های زیتون بعنوان محصولی کم آب بر در راستای صرفه جویی و افزایش بهره وری آب به کشاورزان توصیه می گردد، در برخی ارقام مانند رقم زرد بهترین کیفیت در سطح کشور را دارد و درصد روغن تولید شده با توجه به نوع رقم، شرایط محیطی و زمان برداشت از ۱۵ تا ۲۲ درصد متفاوت است.

زیتون برداشت شدهبه صورت فرآوری شده، ترشی جات، شوری جات ، کنسروی ، استحصال روغن خوراکی و پزشکی به بازار مصرف شهرستان و استان های دیگرعرضه می‌شود.

امیریان گفت: برداشت زیتون با استفاده از نیروی انسانی صورت می‌گیرد که اشتغالزایی بالا و قابل توجهی در فصل برداشت زیتون ایجاد می‌شود.

شواهد طولانی مدت نشان می دهد افرادی که روزانه روغن زیتون مصرف می کنند، در معرض خطر کمتری از حمله قلبی، فشار خون بالا و مرگ و میر قلبی عروقی نسبت به افرادی که زیتون مصرف نمی کنند، هستند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26813

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *