افتتاح طرح پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: همزمان با هفته دولت طرح پرورش ماهی قزل آلا در سطح 5000 متر مربع با حضور عنایت اله رحیمی استاندار و احمد طمراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، در این شهرستان گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: این طرح با سرمایه گذاری ۳7 میلیارد ریال، از سهم مشارکت دولت، با اعطای ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و سهم آورده متقاضی با خودیاری 20 میلیارد ریال، اجرا شده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه، استفاده از پمپ پرتابل در مزارع انفرادی برای اولین بار در استان فارس، از ویژگی های بارز مزرعه مذکور است اضافه کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال صد تن ماهی قزل آلا در این مزرعه تولید و روانه بازارهای مصرف شود.

وی تصریح کرد: شهرستان سپیدان با وجود شرایط خاص آب و هوایی، استقبال بهره برداران بخش شیلات و ترغیب و تشویق این بخش از کشاورزی از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، با تولید 3500 تن ماهی قزل آلا در سال، دارای رتبه نخست تولید محصولات شیلاتی و قطب شیلات در استان فارس است.

به گفته وی، در آیین افتتاح این طرح محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی، حسن همتی فرماندار این شهرستان، فرهاد شریفی قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی فلاحی مدیر شیلات استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی؛ استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی را همراهی کردند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26810

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *