قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده ۷۵۰۰ تومان تعیین شد

3708815

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده ۷۵۰۰ تومان تعیین و اعلام شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد اظهار کرد: در حوزه کشاورزی با وجود تمام کمبودها، ظرفیت بسیار خوبی را به دلیل شرایط اقلیمی داریم، در حوزه منابع انسانی هم ۴.۵ میلیون تولیدکننده و حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در این بخش فعالیت می‌کنند.

وی افزود: کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که این حجم از ظرفیت اقلیمی و انسانی را داشته باشد. اگر به درستی از آن استفاده نکنیم به این نعمات خداوندی جفا کرده ایم، ظرفیت‌های کشاورزی کشور می‌تواند علاوه بر تأمین غذا برای ۸۵ میلیون نفر جمعیت ایران، چندین برابر تولید غذا داشته باشد و علاوه بر تولید غذا، تولید قدرت را هم برای ما به ارمغان می‌آورد.

ساداتی نژاد با بیان این که امروز قدرت غذا از قدرت اسلحه در جهان کمتر نیست، خاطرنشان کرد: یکی از ارکان اقتدار در دنیا تأمین غذا است، کشاورز و دامدار علاوه بر این که تولیدکننده زحمتکش این سرزمین هستند، تولیدکننده قدرت غذایی کشور هم هستند.

وی با اشاره به این که نگاه به کشاورز باید از نگاه صرف تولید کننده فراتر برود، ادامه داد: کشاورز هم امنیت ما را تأمین و هم تولید قدرت می‌کند، اگر کشورهای دیگر از نظر غذا به ما وابسته باشند از نظر دیپلماسی نیز برای ما مؤثر خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امروز عذا یک ابزار حکمرانی است و کشورهایی که ادعای قدرت می‌کنند در تولید غذا دست بالایی دارند، برخی از این کشورها ۴ درصد جمعیت جهان را دارند اما ۳۷ درصد از تأمین غذای دنیا را انجام می‌دهند، پس کشاورزی ابزار قدرت و اقتدار است اما ما با وجود این ظرفیت دارای چالش‌هایی هستیم که باید حل شود و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم؛ باید با شعار “همه با هم” در کنار کشاورزان و روستاییان باشیم و از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم و بخش را از چالش‌ها نجات دهیم.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17579

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *