پایان فرآیند ارزیابی دستگاه های اجرایی در شاخص های عمومی ارزیابی عملکرد سال 99

به گزارش روابط عمومی گروه نوسازی و تحول اداری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، میعاد امین پور افزود: ارزیابی عملکرد یکی از مهمترین فرآیندهای راهبردی است که ضمن ارتقاء پاسخگویی، میزان تحقق اهداف و برنامه‌های هر سازمان را مشخص می‌کند.

وی تصریح کرد: ارزیابی به عنوان یکی از فعالیت های کلیدی و از عناصر اصلی مدیریت به شمار می‌رود و ابزاری است کارآمد که مدیر و کارکنان از طریق آن به نقاط قوت و ضعف سازمان پی برده و با ریشه‌یابی آن ها اقدامات اصلاحی جهت بهبود عملکرد را انجام می‌دهد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در دو دسته ی شاخص های عمومی و اختصاصی انجام می گیرد که شاخص های عمومی در تمام دستگاه ها مشترک بوده و از تکالیف و وظایف عمومی و برگرفته از برنامه های اصلاح نظام اداری دوره دوم و سیاست های کلی نظام اداری است که در قالب تفاهم نامه های مشترک در قالب 5 محور اصلی و شاخص های مطرح شده در ذیل محور ها به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.  

وی محور توسعه دولت الکترونیک را با ضریب 300 امتیاز از 1000 امتیاز مهمترین محور مورد توجه در ارزیابی عملکرد سال جاری عنوان و تاکید کرد: الکترونیکی کردن خدمات دولت به منظور توسعه دولت الکترونیک، سرعت بخشی در ارائه خدمات، شفاف سازی عملکرد از جمله        شاخص های اصلی ارزیابی عملکرد دستگاه ها است.

امین پور بیان کرد: با توجه به اتمام دوره دوم برنامه جامع نظام اداری (99-97) در ارزیابی شاخص های عمومی سال 99 عملکرد تجمیعی سه ساله ی دستگاه های اجرایی ارائه و  بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور ارزیابی تا قبل از پایان دولت دوازدهم انجام خواهد گرفت.

وی اذعان کرد: نتایج ارزیابی ها هر ساله در هفته دولت اعلام و از دستگاه های برتر در جشنواره شهید رجایی تقدیر می گردد.

امین پور یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در سال گذشته در مجموع ارزیابی شاخص های عمومی و تخصصی بین دستگاه های اجرای استان عنوان دستگاه برتر را کسب نموده است.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=6374

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *