350 تن گلابی از باغ های میوه سپیدان برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از تولید 350 تن گلابی از بستان های این شهرستان خبرداد و گفت: کار برداشت این میوه از سطح 30 هکتار از باغ های این شهرستان به مدت یک ماه، از اوایل مردادماه تا اوایل ماه جاری ادامه داشت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: ارقام شاه میوه و بیروتی دو رقم عمده این میوه در باغ های بخش مرکزی شهرستان هستند که رقم شاه میوه در مرداد ماه و رقم دیررس تر بیروتی در شهریور ماه، برداشت می شوند.

وی با اشاره به اینکه میوه های رقم شاه میوه نسبتاً درشت تر از سایر ارقام است، افزود: منشأ این رقم ایران است و به دلیل طعم مطلوب، آبدار و شیرین بودن آن، طرفداران زیادی جهت تازه خوری دارد.

نصیری با اشاره به متوسط عملکرد 12 تن محصول در هر هکتار از باغ های این میوه، ابراز کرد: رقم بیروتی از ارقام خارجی این میوه به شمار می آید که از عمر انبارداری و ماندگاری طولانی تری نسبت به رقم شاه میوه برخوردار است و علاوه بر مصرف تازه خوری در صنعت کمپوت سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: از مهمترین آفات گلابی پسیل است که رقم شاه میوه، مقاومت بالاتری نسبت به این آفت دارا می باشد.

این مقام مسؤول تأکید کرد: باغ های گلابی در این شهرستان، غالباً از باغ های مخلوط با سایر میوه ها از جمله سیب هستند.

وی افزود: گلابی سرشار از آنتی اکسیدان های مهم، ویتامین ها، فلاونوئیدها و فیبرهای رژیمی است و درکاهش وزن، کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت قلب، روند التیام، گردش خون، سلامت استخوان و عملکرد سیستم گوارش نقش به سزایی دارد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26821

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *