کدوی صادراتی در سپیدان در حال برداشت است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: برداشت کدو از اوایل مرداد ماه در این شهرستان آغاز شده است و تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: این محصول در سال جاری در سطح 50 هکتار و در بخش همایجان این شهرستان به زیر کشت رفته است و برداشت از این مزارع به فاصله یک روز در میان امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه متوسط عملکرد این محصول 30 تن در هکتار است، افزود: پیش بینی می شود امسال 1500 تن کدو از مزارع سپیدان برداشت شود.

نصیری تأکید کرد: کشت این محصول، کاملاً مکانیزه به روش زیر پلاستیک و آبیاری آن با روش آبیاری نوین نواری (تیپ) صورت می گیرد.

به گفته وی، رقم مرسوم مورد استفاده جهت کاشت این محصول صیفی، تک گل است که این رقم علاوه بر مقاومت بالایی که نسبت به بیماری ها و کم آبی دارا می باشد از رشد بسیار خوبی نیز برخوردار است.

وی با بیان اینکه همزمان با کاشت این محصول از کود مرغی و در مرحله داشت آن از کارت زرد جهت مبارزه با حشرات و کنترل آفات استفاده می شود، تصریح کرد: از مزایای استفاده از این نوع کارت های تله می توان، کاهش استفاده از سموم شیمیایی، شناسایی آفت ها و تعداد جمعیت آفت ها در محیط گلخانه یا مزرعه، کنترل و نابودی آفت ها، پیشگیری از افزایش جمعیت آفت ها با نابودی حشرات بالغ، را نام برد.

وی افزود: به دلیل حداقل سموم کاربردی و کودهای شیمیایی و مدیریت اصولی و فنی در مراحل مختلف رشد، محصول کدوی برداشت شده از این مزارع ازکیفیت مطلوب و بازار پسندی رضایت بخشی برخوردار است و جهت صادرات به عراق و یا بازارهای داخلی بارگیری می شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26823

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *