ارقام جایگزین مرکبات در خفر معرفی شدند

خفر13
طی بازدیدی که معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به همراه مدیر  و رییس اداره آموزش ترویج جهاد کشاورزی شهرستان خفر از گلخانه های این شهرستان داشتند. پاکاری معاون باغبانی سازمان به مدیریت و نظارت دقیق بر نهالستانها و گلخانه های این شهرستان تاکید کرد. وی در مذاکره با رییس اداره ترویج  در خصوص تولید محصولات کم آب و گیاهان دارویی  به تخصیص و پرداخت یارانه به کشاورزانی که در زمینه باغداری درختان کم آب و گیاهان دارویی فعالیت مینمایند اشاره کرد .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این بازدید گفت: درختانی مانند زرشک و عناب و انگور، جایگزین بسیار مناسبی برای مرکبات و سایر درختانی است که در شهرستان خفر با مشکل کم‌آبی و خشکسالی مواجه شده‌اند.

مجیدرضا پاکاری شنبه طی بازدید از گلخانه‌های شهرستان خفر با تأکید بر به مدیریت و نظارت دقیق بر نهالستان‌ها و گلخانه‌های این شهرستان افزود: تولید محصولات کم‌آب‌بر و گیاهان دارویی، تخصیص و پرداخت یارانه به کشاورزانی که در زمینه باغداری درختانی کم‌آب‌بر و گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند، از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی فارس است.

وی بیان کرد: این مدیریت دارای اهداف بلندمدت برای توسعه کشت درختان کم‌توقع از نظر آب و مقاوم به خشکی با توجه به خشکسالی‌های اخیر است.

پاکاری گفت:در صورتی که کشاورزان با این مدیریت همکاری کنند، کشت این درختان را بیش از صد هکتار در سال اول توسعه خواهیم داد.

ارسلان صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خفر با اشاره به توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و همچنین تولید نهال گیاهان دارویی گفت: شهرستان خفر دارای  ۱۳۰ هزار و  م۵۰۰تر مربع  گلخانه با احتساب سایبان و گلخانه است که انواع سبزی و صیفی، نشا، نهال، گل و گیاه زینتی دارند.

  طی بازدید از یکی از گلخانه‌های خفر، پایه‌های جدید مرکبات مانند ولکامریانا، رافلمون و سیترنج معرفی و آموزش‌های لازم برای جایگزین کردن آن به تولیدکننده‌های نهال، داده شد.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23549

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *