انگور از تاکستان های دیم سپیدان در حال برداشت است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از پیش بینی تولید 17هزار تن محصول از تاکستان های دیم این شهرستان خبرداد و گفت: کار برداشت این میوه از سطح 5000 هکتار از باغ های انگور دیم از اوایل شهریورماه آغاز شده است و تا مهر ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: هر ساله قریب به نیمی از محصول تاکستان های دیم این شهرستان به صورت تازه خوری و مابقی به صورت غوره و محصولات فرآوری شده از جمله مویز و شیره انگور روانه بازارهای مصرف می شود.

وی با اشاره به اینکه ارقام غرس شده در این تاکستان ها، عسکری، ریش بابا، شیرازی، رطبی و سیاه سمرقندی را شامل می شوند، افزود: این ارقام علاوه بر تطابق و سازش پذیری با شرایط دیم، از مقاومت بالایی نسبت به آفات و بیماری ها، عملکرد مطلوب، طعم، مزه و بازارپسندی رضایت بخشی نیز برخوردارند.

نصیری با اشاره به متوسط عملکرد 3/5 تن محصول در هر هکتار از این تاکستان های دیم، ابراز کرد: رقم عسکری زودرس ترین و سیاه رطبی از ارقام دیر رس انگور هستند.

وی تصریح کرد: محصول تولیدی از تاکستان های دیم این شهرستان، به دلیل استفاده از کودهای دامی و کمپوست و حداقل استفاده ازکودهای شیمیایی و سموم دفع آفات، در زمره محصولات سالم به شمار می آید.

این مقام مسئول تأکید کرد: 100 درصد باغ های انگور در این شهرستان، دیم هستند که غالباً در اراضی شیبدار احداث شده اند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26824

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *