اطلاعیه قوانین تغییر کاربری اراضی کشاورزی

قابل توجه بهره برداران و کشاورزان محترم

با توجه به فیلمی که در فضای مجازی مربوط به مصوبه  اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با موضوع امکان ساخت و ساز اتاق کارگری و استخر در زمین های کشاورزی منتشر شده و با مراجعه مکرر مالکین اراضی کشاورزی،  تا اجرایی نشدن هر مصوبه ای، قوانین موجود حاکم است و براساس آن عمل می شود. 

با توجه به اینکه قوانین پس از تصویب در مجلس توسط نمایندگان  باید به تایید شورای نگهبان  رسیده و پس از آن برای اجرا به رییس جمهور  ابلاغ گردد که پانزده روز پس از انتشار در روزنامه رسمی و با امضای رییس جمهور جهت اجرا  در قالب آیین نامه و بخشنامه به دستگاههای اجرایی ابلاغ میگردد، بنابراین  تا نهایی شدن مصوبه و تنظیم آیین نامه اظهار نظر دقیق امکانپذیر نمیباشد و همچنان قوانین تغییر کاربری اراضی کشاورزی تغییری نکرده است.

لذا  از تمامی بهره برداران درخواست می شود قبل از هرگونه اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و باغی جهت پیگیری دریافت مجوز به اداره امور اراضی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سروستان مراجعه نمایند.

بدیهی است در صورت هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز با گزارش موضوع توسط اکیپ گشت حفظ کاربری اراضی این مدیریت، از طریق مراجع قضایی پیگیری و قاطعانه برخورد می گردد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=11848

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *