تخریب 27 قطعه ساخت و ساز غیر مجاز در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از اجرای عملیات تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی زراعی منطقه رودبال، از توابع بخش همایجان این شهرستان خبر داد و گفت: درآخرین روزهای شهریورماه و در راستای جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز، مستحدثات 27 قطعه ساخت و سازهای غیر قانونی، منهدم شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری با بیان اینکه، این عملیات پیرو دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان و با حضور نماینده وی و نماینده نیروی انتظامی اجرا شد، اظهار کرد: دیوار کشی و اتاقک های احداث شده در این اراضی محصور با رعایت کلیه ضوابط قانونی، قلع و قمع و وسعت 27 هزار متر مربع اراضی مرغوب زراعی به چرخه تولید و کشاورزی بازگردانده شد.

وی تصریح کرد: مستند به تبصره‌ دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با اجرای حکم تخریب؛ 2268 متر مربع دیوار کشی و 50 متر مربع اتاقک که موجب تفکیک و قطعه بندی اراضی مزروعی حاصلخیز شده بود، به وضعیت اولیه اعاده شد و از خطر تفکیک و تبدیل به کاخ ویلا در امان ماند.

به گفته وی، صیانت از خاک کشاورزی به عنوان بستر تولیدات غذایی همواره از اولویت های این مدیریت بوده است و اقدامات قانونی از جمله شناسایی تغییر کاربری های غیر مجاز با تعقیب اکیپ گشت در این شهرستان استمرار خواهد داشت.

نصیری با اشاره به اینکه پیشگیری از ‏احداث سازه های غیر مجاز در اراضی کشاورزی شایسته ترین ‏تدبیر است افزود: به همین منظور مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان با آموزش های ترویجی به صور مختلف حضوری، مجازی، بروشور، پوستر و غیره، عموم مردم را در خصوص ‏جرائم قانونی تغییرکاربری ‌های غیر مجاز، آگاهی بخشیده و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز را به دید آخرین راه حل می نگرد.

وی تأکید کرد: مردم می توانند ‏با اطلاع رسانی موارد تغییرکاربری از طریق سامانه ۱۳۱، در کوتاه کردن دست سوداگران، حفظ اراضی کشاورزی و امنیت غذایی جامعه، سهیم باشد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26825

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *