پدران کاشتند ما خوردیم، ما بکاریم دیگران بخورند

photo 2021 09 21 12 51 09 

     

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم گفت: کشت مکانیزه راه عبور از کشت سنتی و کمک به رونق تولید است

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم، هاتف مومنی با اشاره به فرا رسیدن شروع فصل کشت های پاییزه، کشاورزی مکانیزه را راه عبور از کشت های سنتی مورد تاکید قرار داد و افزود: توجه به زمان کاشت، عمق شخم و هموار کردن شرایط برای جوانه زنی بذور جهت سربرآوردن از خاک در وقت مناسب، می تواند تا حدود زیادی به رونق تولید کمک شایانی نماید.

وی استفاده از بذور مطابق با اقلیم آب و هوایی را یکی دیگر از فاکتورهای مهم در عرصه کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: بذرهای بوجاری شده و آغشته با سموم برای مقابله آفات از دیگر نکات بسیار مهم در کشت و زراعت است که کشاورزان باید نسبت به این امر مهم دقت کافی را داشته باشند.

مومنی رعایت الگوی کاشت را با ماشین آلات مکانیزه برای برداشت علمی از واحد سطح خاک، راه رسیدن به کشاورزی دانش بنیان قلمداد نمود و در پایان گفت: زارعان می توانند با ارتباطات تنگاتنگ با کارشناسان بخش کشاورزی از زمان کاشت تا برداشت محصولات کشاورزی، به اقتصاد جامعه و معیشت خود کمک نمایند.

لازم به ذکر است که 17هزار هکتار زمین زراعی در شهرستان رستم وجود دارد که از این مقدار 6 هزار هکتار آبی و 11 هزار هکتار دیم می باشد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *