برداشت 400 تن عسل از زنبورستان های سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: برداشت عسل و سایر تولیدات زنبورستان ها در سال جاری از نیمه ماه گذشته آغاز شده است و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان: مهدی نصیری از تولید 400 تن عسل در این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت از این زنبورستان ها منجر به تولید سایر محصولات از جمله 500 کیلوگرم گرده، 500 گرم زهر، 40 کیلوگرم ژل رویال، ده کیلوگرم بره موم و ده تن موم، نیز شده است.

وی، با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی این شهرستان و برخورداری آن از طبیعت گل آور کوهستانی و رویش شکوفه های بهاری در باغ ها، اظهار کرد: این شهرستان از مهمترین مناطق ییلاقی برای پرورش زنبور عسل در استان می باشد و هر ساله تعداد زیادی از زنبورداران در این شهرستان مستقر می شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بهار امسال470 زنبوردار در شهرستان سپیدان مستقر شده اند که با اخذ مجوز استقرار، 46 هزارکلنی زنبور عسل توسط این بهره برداران آماده برداشت شده است.

به گفته وی، عمده این زنبورستان ها در بخش مرکزی، و مابقی در بخش همایجان شهرستان و اغلب درحاشیه باغ ها، مزارع و مراتع، مستقر می شوند.

نصیری با بیان اینکه، در سال جاری 80 درصد زنبورداران، بومی و 20 درصد، غیربومی و مهاجر بوده اند، تأکید کرد: تمامی کندوها مدرن و عسل تولیدی از آنها از گل های گون و آویشن به عمل آمده است.

او افزود: این زنبورستان ها با پایان برداشت به مناطق گرمسیر استان و سایر استان های هم جوار از جمله جهرم، فسا، فیروزآباد، کازرون، نورآباد، داراب، میمند، بوشهر و گچساران مهاجرت می کنند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26831

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *