ممنوعیت استفاده از فاضلاب برای آبیاری محصولات کشاورزی در کازرون

WhatsApp Image 2021 09 16 at 10.35.18

مدير جهاد کشاورزي شهرستان کازرون گفت: هرگونه استفاده از فاضلاب خام در آبياري محصولات کشاورزي در شهرستان کازرون ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، حميد رشيدي، بيان کرد: فعاليت‌هاي کشاورزي با آب‌هاي نامتعارف و غيربهداشتي براي مصرف کننده و توليدکننده اثرات زيان باري دارد.

او افزود: هر ساله در نيمه اول سال، که بارندگي‌ها کم مي‌شود و کشاورزان با مشکل کمبود آب براي آبياري مواجه مي‌شوند، گزارشاتي از تخلفات آبياري با فاضلاب هم به دست مسئولان مي‌رسد.
رشيدي با اشاره به اينکه اين اداره وظيفه قلع و قمع و تخريب اراضي کشاورزي آبياري شده با آب‌هاي نامتعارف را براساس قانون ندارد، افزود: پيرو بررسي‌هاي انجام شده توسط کارشناسان جهاد کشاورزي، تعدادي از مزارع ذرت علوفه‌اي که با فاضلاب اقدام به آبياري مي‌کردند شناسايي و به شبکه بهداشت معرفي شده است.

وی اظهار کرد: شبکه بهداشت براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامي که در آن قانونگذار استفاده از فاضلاب خام را براي مصارف کشاورزي ممنوع کرده است عليه کشاورز متخلف به دستگاه قضايي شکايت مي‌کند.
اين مقام مسئول با تاکيد براينکه جهاد کشاورزي وظيفه صيانت از کيفيت محصولات کشاورزي به ويژه سبزي و صيفي جات که به صورت تازه خوري و خام استفاده مي‌شود را دارد، تصريح کرد: هم اکنون هيچگونه سبزي کاري در اين شهرستان با آب‌هاي نامتعارف وجود ندارد.
مدير جهاد کشاورزي شهرستان کازرون بيان کرد: کارشناسان اين مديريت به صورت مستمر زمين‌هاي کشاورزي شهرستان کازرون را به لحاظ استفاده از آب‌هاي نامتعارف رصد مي‌کنند و مردم در صورت مشاهده تخلف، مي‌توانند به کارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان اطلاع داده تا کارشناسان اين کارگروه موضوع را پيگيري کنند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17603

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *