پیش بینی مبارزه با ملخ صحرایی در سطح حدود ۸۰ هزار هکتار

3295117

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: مبارزه با ملخ صحرایی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در سطح نزدیک به ۸۰ هزار هکتار پیش بینی می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سعید معین با بیان اینکه مبارزه با ملخ صحرایی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در سطح نزدیک به ۸۰ هزار هکتار پیش بینی می شود، گفت: اگر جریان دو قطبی هوا در اقیانوس هند غربی، مثبت و بین صفر و یک باشد، هجوم ملخ های صحرایی به جنوب کشور را به صورت ملایم از نیمه دوم اسفند امسال تا تقریبا اواخر فروردین ۱۴۰۱ خواهیم داشت.

سعید معین افزود: اما چنانچه بر اساس گزارش هواشناسی جهانی، جریان دو قطبی هوا بر روی اقیانوس هند غربی، مثبت و بالای یک شود، ابرهای باران زا تشکیل و به سمت ایران حرکت می کند و در عین حال موجب افزایش رطوبت در شبه جزیره عربستان و شرق آفریقا می شود.

وی اظهار داشت: همین عامل، جمعیت ملخ صحرایی را تا حدی در شبه جزیره عربستان افزایش می دهد و انتظار داریم بخشی از این آفت وارد جنوب کشور شود.

معین درباره اعتبارات مبارزه با ملخ صحرایی گفت: در تیر و اوایل مرداد امسال درخواست ۵۰ میلیارد تومان برای مبارزه با این آفت کردیم که ۱۰ میلیارد تومان از این مبلغ توسط خزانه دولت سیزدهم ظرف چند روز پیش پرداخت شد.

وی ادامه داد: این مبلغ ۱۰ میلیارد تومان صرف تهیه سموم، سوخت ماشین، نگهداری سمپاشی و خرید خدمات شده است.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور درباره کافی بودن اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سال زراعی پیش رو، اذعان داشت: در صورتی که حمله ملخ صحرایی به کشور گسترده تر باشد، درخواست اعتبار جدید خواهیم کرد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17610

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *