رفع موانع تولید،حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار

 

معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی در سفر به شهرستان آباده گفت: این شهرستان پتانسیل خوبی برای توسعه کشت های گلخانه ای دارد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده، محمد مهدی برومندی اظهار کرد: ظرفیت های کشاورزی این شهرستان به عنوان یک مزیت درکنار مخاطرات اقلیمی به عنوان یک عامل محدود کننده ، اهمیت توسعه گلخانه رادر این شهرستان دوچندان می کند. این مقام مسئول تصریح کرد: ضروری است مطالعات دقیق و تحقیقات میدانی در این زمینه انجام شود و به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در سال ۱۴۰۴، ۴۸۰۰۰هکتار گلخانه در سراسر کشور داشته باشیم.

وی رفع موانع تولید و مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار را از جمله فاکتورهای مهم به منظور توسعه گلخانه برشمرد.

برومندی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سیاست وزارت جهادکشاورزی ،توسعه باغها و گیاهان دارویی در اراضی شیبدار است و شهرستان آباده در این زمینه نیز از ظرفیت های خوبی برخوردار است. او سپس به نقش آموزش در توسعه کشاورزی اشاره نمود و ایجاد دهکده گلخانه ای، باغ سازگار و تعامل کارشناسان با بهره برداران را ضروری دانست.

در این بازدید معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی از طرح های گلخانه ای خضراء و صهبازاده، پروژه ۴۵۰هکتاری آبیاری نوین و باغ پسته ۷۰هکتاری دیدن نمود.

زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی، مدیر و کارشناسان فنی مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان فارس، نیک مرام فرماندار ، مدیر و کارکنان این مدیریت برومندی را همراهی می کردند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20815

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *