پیام تبریک مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان پانزدهم مهر ماه روز ملی روستا و عشایر را به تمامی روستاییان شریف و عشایر سخت کوش تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: بدون تردید عمده تولیدات کشاورزی و دامی در دنیا به روستاها وابسته است و روستاها نقطه تمرکز تولید محصولات زراعی، باغی و دامی به شمار می آیند که این خود نشان از جایگاه والای روستاییان عزیز و عشایر غیور در کشور دارد.

نصیری تصریح کرد: روستاییان و عشایر علیرغم محرومیت از امکانات رفاهی شهری، همواره حافظ امنیت غذایی و پشتوانه خود کفایی در تولید محصولات غذایی استراتژیک بوده و هستند و نقش مهمی را در تولید و توسعه اقتصادی ایفا می کنند لذا سزاوار است در این مناسبت ملی، تلاش های خستگی ناپذیر جماعت روستاییان و عشایر سرافراز را در زنده نگه داشتن چرخه تولیدات کشاورزی پاس داشته و این روز را به بهره برداران بخش کشاورزی، روستاییان و عشایر توانمند تبریک و تهنیت گوییم.

این مقام مسئول، با ارسال پیامی به شرح ذیل، روز ملی روستا و عشایر را شاد باش گفت.

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ»

   جامعه روستایی و عشایری بعنوان بزرگترین گروه جمعیتی کشور، سرمایه های کارآفرین و تولیدکنندگانی هستند که پشتوانه استقلال بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور محسوب می شوند. خوشبختانه امروز در مناطق روستایی کشور، شاهد عمران و آبادانی های قابل ملاحظه ای از قبیل؛ احداث جاده های آسفالته، کانال های آبیاری، احیاء و مرمت قنوات، لوله کشی آب شرب و انشعابات برق و گاز هستیم که این اقدامات به همت مجموعه دولت، روستائیان همیشه در صحنه، شوراها و دهیاری ها میسر شده و می شود. لذا توجه ویژه به مناطق روستایی در ارتقای شاخص های توسعه روستایی مثمر خواهد بود.

   آنچه امروزه با افزایش جمعیت و بروز پدیده خشکسالی در حال وقوع است، تمایل روستاییان و عشایر به سمت و سوی زندگی شهری و مهاجرت این قشر توانمند به سمت کلان شهر هاست که جلوگیری از افزایش این روند از جمله اولویت های اساسی و اثربخش در حفظ امنیت غذایی جامعه به شمار می آید و این مسیر با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی و توسعه فضای کسب وکار در روستاها، امکان پذیر می شود و به دنبال آن با درآمد زایی در روستاها انگیزه ماندگاری در مناطق روستایی نیز تقویت خواهد شد.

   اینجانب روز ملی روستا و عشایر را به همه روستاییان و عشایر، این سربازان تولید و ارزش آفرینی و همچنین فعالان عرصه توسعه روستایی، شوراهای اسلامی روستاها و دهیایان محترم، تبریک و تهنیت عرض می کنم و ضمن گرامی داشتن این مناسبت، توفیق روز افزون خدمتگزاری به جامعه روستایی را از درگاه الهی مسئلت دارم و سرافرازی، سلامت و سعادت را برای تمامی روستاییان، عشایر و حامیان توسعه روستایی از خداوند متعال خواهانم.

مهدی نصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26840

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *