ورود بیش از 4 هزار تن ماده خام به چرخه صنایع فیروزآباد

 _خام.jpg

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 4 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی شهرستان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد، سید کاظم موسوی اظهار کرد: با بهره برداری از واحدهای مذکور ورود بالغ بر 4 هزار تن ماده خام به چرخه صنایع این شهرستان افزوده و زمینه اشتغال 31 نفر نیز فراهم شده است.

وی تصریح کرد: فعالیت این واحدها در زمینه تولید عرقیات و فراوری گیاهان داروئی و انبار محصولات کشاورزی می باشد و بهره برداری از آن ها با سرمایه گذاری بالغ بر 80 میلیارد ریال صورت پذیرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی یکی از حلقه های زنجیره تولید است، افزود: این صنایع به عنوان تکمیل کننده زنجیره تولید در بخش کشاورزی باعث کاهش ضایعات می شوند.

موسوی افزایش بهره وری، ایجاد اشتغال، ایجاد ارزش افزوده، پایداری تولید و افزایش صادرات را از مزایای این صنایع عنوان کرد و ادامه داد: باتوجه به فساد پذیری محصولات کشاورزی نیاز است این محصولات به نحو مطلوب فراوری شوند که صنایع تبدیلی در این زمینه بسیار موثر است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=12999

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *