مهلت بیمه محصولات کشاورزی ارسنجان تا پایان آذرماه

 
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از مهلت بیمه محصولات کشاورزی تا پایان آذر ماه خبر داد و گفت: بهره برداران تا قبل از اتمام این مهلت با مراجعه به کارگزار و دفتر بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی خود اقدام کنند.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، سید ناصر حسینی خرمی مهلت تمدید بیمه محصولات کشاورزی را تا  قبل از وقوع اولین خسارت اعلام کرد و افزود: از سال زراعی جاری ، سهم خسارت پرداختی بیمه‌گذار در تمام بیمه‌های پایه به میزان ۱۰ درصد، در بیمه‌های ترجیحی (به غیر از گندم) و آتش‌سوزی، ۱۵ درصد و در تمام بیمه‌نامه‌های گندم به میزان ۱۰ درصد اعمال می‌شود.
  حسینی خرمی با اعلام اینکه محدودیتی برای بیمه محصولات کشاورزی وجود ندارد تصریح کرد: بهره برداران انواع محصولات زراعی، باغی و دام سبک و سنگین می توانند از مزایای پوشش بیمه مذکور بهره مند شوند.
وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی و اگاهی بخشی در زمینه بیمه محصولات کشاورزی تصریح کرد: امسال شرایط خاصی از لحاظ بارندگی و وضعیت اقلیمی بر استان و کشور حکمفرماست و تجربه خسارت سرمازدگی در سال های اخیر و  احتمال خسارت خشکسالی به دلیل کاهش بارندگی‌ها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، زنگ هشداری برای افزایش سطح پوشش بیمه محصولات کشاورزی است.
او با اشاره به سطح پایین بیمه محصولات کشاورزی در ارسنجان و ضرورت توجه بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان به افزایش پوشش بیمه ای در این بخش، خاطر نشان کرد: افت دما در بهمن سال ۱۳۹۹ باعث بروز خسارت  ۶۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال  به محصولات زراعی شهرستان شد و سرمای شدید و یخبندان شبانه در زمستان همان سال به ۲۶۰۰ هکتار از اراضی  زراعی گندم و جو  خسارت وارد  کرد در حالی که تنها ۲۶۰ هکتار گندم آبی، ۱۲۲ هکتار جو آبی و ۵۴۷ هکتار جو دیم ارسنجان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار داشتند. 
حسینی خرمی همچنین به خسارت بین۲۰ تا ۴۰درصدی به ۳۰۰ هکتار باغ های انار ارسنجان در فروردین ۱۴۰۰ اشاره کرد و حداقل خسارت وارده ناشی از سرمازدگی را بالغ بر ۱۲۶ میلیارد ریال برآورد نمود.
به گفته وی، سرمازدگی در اردیبهشت سال جاری  خسارت ۳۰ درصدی به محصولات زراعی این شهرستان را رقم زد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22163

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *