ممنوعيت خرید و فروش یا ساخت و ساز بدون مجوز در زمين های كشاورزی فیروزآباد

_مجوز_تغییر_کاربری.jpg

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: بر اساس قانون حفظ كاربری اراضي زراعی و باغ ها، هرگونه خرید و فروش زمین های کشاورزی، تغيير كاربری در اراضی كشاورزی و ساخت و ساز در مزارع و باغ ها بدون مجوز جهاد كشاورزی ممنوع است و با متخلفان، طبق قانون به­ شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد، سید کاظم موسوی اظهارکرد: بر اساس نص‌صریح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها هر گونه افراز، تفکیک ، ساخت وساز، خرید، فروش و احداث باغ شهری در زمین‌های کشاورزی بدون موافقت و اخذ مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

وی افزود: اخیرا برخی بنگاه‌های املاک شهرستان به جهت فروش زمین‌های کشاورزی واقع در مناطق روزبدان، دوراهی میمند، بلوار دانشگاه آزاد، کی زرین، میمند، منارویه، جاده امامزاده شعیب و… معاملات غیرقانونی متعددی انجام داده‌اند که کاملا مغایر با قوانین موجود بوده و این معاملات وفق مقررات مربوط باطل است.

موسوی تاکید کرد: شهروندان جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، از انجام این قبیل معاملات غیرقانونی در مناطق اشاره شده خودداری نمایند و در صورتی که معامله ای صورت پذیرفته است سریعا نسبت به فسخ آن اقدام کنند.

این مقام مسئول با هشدار به بنگاه‌های معاملاتی املاک، تصریح کرد: با عاملان این اقدامات به شدت برخورد خواهد شد و در این خصوص قطعا پیگیری و برخورد قانونی با فروشنده خاطی و بنگاه‌های تنظیم‌ کننده مبایعه ‌نامه صورت خواهد گرفت.

او از شهروندان خواست: تحت تاثیر برخی منابع و افراد سودجو و فرصت طلب قرار نگیرند و با همکاری دستگاه‌های دولتی و اجرایی در حفظ و نگهداری اراضی کشاورزی بکوشند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=13005

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *