تولید 28 هزار تن پیاز مرغوب در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: برداشت پیاز بهاره از سطح 800 هکتار اراضی زراعی، در هر دو بخش مرکزی و همایجان این شهرستان، از اوایل مهر ماه شروع شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: کار برداشت این محصول در طول مهرماه ادامه داشته و در اواسط آبان ماه به پایان می رسد.

وی تصریح کرد: پیاز بهاره در این شهرستان با استفاده از ارقام محلی، به روش بذری و به صورت نیمه مکانیزه کشت و با دستگاه های کاملاً مکانیزه، برداشت و روانه بازارهای مصرف و میادین تره بار می شود.

نصیری با اشاره به اینکه بیشینه عملکرد در هر هکتاراز این محصول به 50 تن می رسد ابراز کرد متوسط عملکرد پیاز بهاره در این شهرستان 35 تن در هکتار است.

به گفته وی، عمده مزارع پیاز در بخش همایجان این شهرستان تمرکز یافته است چندان که بیش از 90 درصد از کل سطح زیر کشت این محصول را در بر می گیرد.

این مقام مسئول با تأکید بر روش های نوین آبیاری، بیان کرد: به منظور افزایش بهره وری آب، بیش از 50 درصد از مزارع پیاز در این شهرستان با روش تیپ آبیاری شده است.

وی افزود: پیاز تولیدی در این شهرستان، علاوه برکیفیت مطلوبی که برای تازه خوری و پخت دارا می باشد، از قدرت انبارمانی بسیار بالایی نیز برخوردار است، به طوریکه بدون نگهداری در سردخانه قابلیت انبارمانی آن به 5 تا 6 ماه می رسد و همین امر پیاز سپیدان را زبانزد بازارهای مصرف داخلی و خارجی کرده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26849

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *