کاشت گندم روی پشته های بلند در ارسنجان آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از شروع کاشت گندم بر روی پشته های بلند
(raised bed System)
برای دومین سال متوالی در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، سیدناصر حسینی خرمی گفت: سال گذشته حدود ۷۰ هکتار از مزارع گندم  به روش کاشت بر روی پشته های بلند اختصاص یافت که با توجه به عملکرد دو برابری نسبت به روش کاشت معمول گندم، پیش بینی می شود سطح زیر کشت گندم به روش مذکور در سال زراعی جاری به ۱۰۰ هکتار افزایش یابد. 
او ابراز کرد: این سامانه کشت دائمی است و تا چهار سال نیاز به هر گونه خاکورزی را بر طرف می کند و کاهش‌ تردد ماشین آلات کشاورزی را بهمراه دارد. 
وی سهولت و سرعت آبیاری، صرفه‌جویی در مصرف نهاده های تولید، حفظ تراکم مناسب و یکنواختی سبز شدن مزرعه، کاهش خطر خوابیدگی، علف های هرز و بیماریها را از جمله مزایا روش کشت بر روی پشته های بلند و عریض برشمرد. 
حسینی خرمی هدف اصلی صرفه‌جویی در مصرف آب عنوان کرد و تصریح کرد: در این نوع کشت، آب به صورت نشتی به محل استقرار بذر انتقال می یابد و از حالت غرقابی جلوگیری می شود.
این مقام مسئول، زمان کاشت گندم در ارسنجان را از اوایل آبان ماه تا اواخر آذرماه اعلام کرد و افزود: متقاضیان اجرای روش کاشت مذکور تا ۱۵ آذرماه فرصت دارند با مراجعه به واحد مکانیزاسیون کشاورزی این مدیریت ضمن مشاوره با کارشناسان کشاورزی، نسبت به اجرای این روش اقدام نمایند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22168

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *