تولید 800 تن لوبیا در مزارع سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با اشاره به پایان کار برداشت لوبیا از مزارع این شهرستان گفت: قریب به 800 تن محصول از سطح 400 هکتار اراضی صیفی لوبیا برداشت و روانه بازار مصرف شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری با بیان اینکه برداشت لوبیا در شهرستان سپیدان عمدتاً در مهر ماه صورت می گیرد، تصریح کرد: محصول لوبیا در هر دو بخش مرکزی و همایجان این شهرستان برداشت شده است.

نصیری، با اشاره به متوسط برداشت دو تن لوبیا در هر هکتار افزود: ارقام مرسوم در کاشت این محصول؛ قرمز، چیتی، کپسولی بلند، کپسولی کوتاه و چشم بلبلی است که این ارقام از سازگاری بالایی با شرایط آب و هوایی منطقه برخوردارند.

وی بیان کرد: محصول لوبیای تولیدی روانه عمده فروشی های شیراز می شود و مقداری نیز به صورت بذر نگهداری و یا به مصرف خرده فروشی می رسد.

این مقام مسئول با تأکید بر توسعه سیستم های نوین آبیاری، تصریح کرد: در شرایط خشکسالی های اخیر، ترویج کاهش مصرف آب، در رأس برنامه های اجرایی این مدیریت قرار گرفته است و در همین راستا، کشت مکانیزه روی پشته زراعت لوبیا ترویج شده و روش آبیاری تیپ در این شهرستان توسعه یافته، به طوریکه آبیاری به این روش در قریب به نیمی از مزارع لوبیا گسترش داشته است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26854

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *