داراب رتبه اول تولید پرتقال فارس دارد

پرتقال1

داراب رتبه اول تولید پرتقال فارس دارد

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب از برداشت پرتقال در این شهرستان خبر داد و گفت: داراب با سطح زیر کشت بیش از 9956 هکتار و تولیدی بیش از 137 هزار تن محصول، هم از نظر سطح زیر کاشت و هم از نظر میزان تولید پرتقال، رتبه اول در استان فارس دارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب، احمدرضا صالحی تصریح کرد: برداشت این محصول در شهرستان از اوایل آبان ماه با رقم ناول آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده بسته به ارقام پرتقال، ادامه خواهد داشت.

صالحی ادامه داد: شرایط مناسب آب و هوایی شهرستان سبب تولید محصول با کیفیت بالایی شده که علاوه بر بازارهای داخلی، مورد استقبال بازارهای خارج از کشور نیز قرار گرفته و سالانه بخشی از پرتقال داراب به خارج از کشور صادر می شود.

وی مهمترین ارقام پرتقال داراب را ناول، والنسیا و محلی عنوان نمود و افزود: پس از برداشت پرتقال از باغ های شهرستان به منظور عرضه مناسب به بازار، این محصول توسط 10 واحدسورتینگ فرآوری و بسته بندی می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به منظور تنظیم بازار و عرضه تدریجی پرتقال، قسمتی از این محصول پس از فرآوری در 12 سردخانه با ظرفیت بیش از 12700 تن در بخش های مختلف شهرستان نگهداری و در زمان مناسب روانه بازار مصرف می گردد.

پرتقال

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25254

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *