برداشت بیش از 150 تن فلفل دلمه رنگی گلخانه‌ای در فیروزآباد

_بیش_از_150_تن_فلفل_دلمه_رنگی_گلخانهای_در_فیروزآباد2.jpg

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: پیش بینی می شود بیش از 150 تن فلفل دلمه رنگی از گلخانه های این شهرستان برداشت شود.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد، سید کاظم موسوی با بیان اینکه کاشت نشاء فلفل دلمه در مرداد ماه انجام شده است، اظهار کرد: عملیات برداشت این محصول گلخانه ای از مهرماه آغاز شده است و تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.
به گفته وی؛ فلفل دلمه تولیدی در شهرستان فیروزآباد از رقم رکس وان است و با توجه به محبوبیت و بازارپسندی به کشورهای روسیه، ارمنستان، امارات، عمان و دبی صادر می شود.
موسوی هدف از توسعه گلخانه ها را افزایش میزان تولید محصول در واحد سطح برشمرد و افزود: در حال حاضر 3  گلخانه درشهرستان به مساحت 15 هزار و 950 مترمربع زیر کشت فلفل دلمه ای رنگی صادراتی  می باشد.
مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد تصریح کرد: صرفه جویی در مصرف آب و انرژی با توجه به خطر خشکسالی، تولید محصول خارج فصل، زودرسی محصول، افزایش کیفیت محصول تولیدی، عدم وابستگی تولید به شرایط محیطی و امکان بازار یابی مناسب و تنظیم برنامه کشت مطابق با نیاز بازار از سایر اهداف توسعه کشت های گلخانه ای در شهرستان می باشد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=13019

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *