شرایط کاشت قراردادی گندم ابلاغ شد

 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: کاشت قراردادی گندم برای نخستین بار در پنج استان به منظور حمایت از کشاورزان و تامین مالی بخشی از هزینه های خرید نهاده ها، تضمین خرید محصول، ارتقاء مصرف کودهای پایه و ترويج فرهنگ بیمه اجرا می شود.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، سیدناصر حسینی خرمی تصریح‌ کرد: کاشت گندم با رویکرد کشت قراردادی  در این شهرستان از اوایل آبان ماه شروع شده و تا اواسط آذرماه ادامه دارد.
وی ضمن تاکید بر لزوم همکاری کارگزاران توزیع کود در خصوص خرید سهمیه کودهای پایه، اذعان کرد: کشاورزانی که در قالب کاشت قراردادی گندم در مراکز جهاد کشاورزی اقدام به انعقاد قرارداد نمایند می توانند پس از تحویل یک نسخه از قرارداد امضاء شده، سفته به میزان دو برابر مبلغ کود دریافتی، تصویر کارت ملی و معرفی نامه مرکز جهاد كشاورزی به کارگزاری، نسبت به دریافت سهمیه کودی بدون پرداخت وجه اقدام کنند.
وی شرکت بازرگانی دولتی ایران را مجری کاشت قراردادی گندم عنوان کرد و افزود: علاوه بر پوشش بیمه، به ازای هر هکتار کشت قراردادی گندم، ۶ کیسه کود اوره، دو کیسه کود فسفاته و یک کیسه کود پتاسه تخصیص می یابد که هزینه آن در زمان تحویل محصول کسر خواهد شد.
این مقام مسئول نظارت کارشناسان بر  کاشت تا برداشت را از دیگر حمایت های کاشت قراردادی گندم بر شمرد و خاطر نشان کرد: بر اساس سیاست های ابلاغی در سال زراعی جاری، کاشت محصول راهبردی گندم در سطح ۲۹۵۰ هکتار به این شهرستان ابلاغ شده و پيش بينی می شود بیش از ۳۵۰۰ هکتار  از اراضی کشاورزی ارسنجان به کاشت این محصول اختصاص یابد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22174

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *