کشت 360 هکتار چغندر قند پائیزه در داراب

 چقندر پاییزه

کشت 360 هکتار چغندر قند پائیزه در داراب

مسئول زراعت شهرستان داراب با بیان اینکه کشت قراردادی چغندرقند پاییزه از 15 مهرماه شروع و 20 آبان ماه به پایان رسیده است، گفت: با هماهنگی صورت گرفته با شرکت کارخانه قند مینوی فسا، در سال جاری کشاورزان دارابی با بستن قرارداد با این شرکت 360 هکتار از اراضی خود را زیر کشت این محصول استراتژیک بردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب ، محمد مهدی خورسند نیا با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی و هزینه‌های بالای کشت چغندر قند، افزود: این کارخانه متعهد گردیده تا نهاده های کشاورزی و هزینه کاشت، داشت و برداشترا در طول دوره رشد و نموی محصول به صورت مساعده به کشاورزان پرداخت و محصول آنها را به صورت تضمینی خریداری و بعد از برداشت هزینه ها ی انجام شده را از کشاورزان دریافت نماید.

خورسند نیا؛ اظهار داشت: چغندر قند پاییزه در مقایسه با کشت بهاره میزان آب کمتری مصرف نموده و می تواند گزینه مناسب تری برای بهره گیری از بارندگی های پاییزه و زمستانه و مقابله با بحران کم آبی باشد.

رعایت تناوب زراعی، مبارزه با علف های هرز مقاوم در مزارع گندم، حاصلخیزی و اصلاح بافت خاک از دیگر مزایای کشت پاییزه چغندرقند است که خورسند نیا از آنها یاد کرد.

این مقام مسئول مهمترین ارقام چغندر قند کشت شده در این شهرستان را لوانته، ویکو، گرانته، شانون معرفی نمود و افزود: پیش بینی می شود در پایان فصل برداشت بیش از 20 هزارتن محصول از این مزارع برداشت شود.

 

کشت چقندر داراب

کشت چغندر

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25256

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *