رتبه نخست موسسه تحقیقات کشاورزی دیم در تجاری‌سازی یافته‌های علمی

3861461

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت‌: موسسه تحقیقات دیم کشور رتبه نخست از لحاظ تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، خشنود علیزاده افزود: این جایگاه در یک سال اخیر در بین پژوهشگاه‌های تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی کسب شده است.

وی ادامه داد: با هدف تکثیر بذر ارقام جدید، این موسسه تاکنون‌ ۶۷ قرارداد واگذاری دانش فنی تولید بذر با بخش خصوصی امضا کرده است.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: سالانه در قالب این قراردادها افزون بر ۱۵ هزار تن بذر ارقام جدید این موسسه شامل گندم‌، نخود، جو، عدس و دانه‌های روغنی توسط بخش خصوصی تولید می‌شود.

به گفته وی، همچنین واگذاری ارقام این موسسه به بخش خصوصی با هدف تسریع در تکثیر و تولید بذر و توسعه کشت ارقام جدید تحقیقاتی انجام شده است.

علیزاده با بیان این که این موسسه با وجود خشکسالی در سال زراعی گذشته بیش از ۶ هزار تن هسته‌های اولیه بذر تولید کرد، گفت: سالانه حدود ۶ میلیون هکتار از زمین‌های دیم کشور زیر کشت گندم، نخود، جو و دانه‌های روغنی‌ می‌رود که طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی درصد نفوذ بذر رسمی ارقام معرفی شده توسط موسسه دیم حدود ۷۰ درصد است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17672

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *