خرید تضمینی 3115 تن سیب صنعتی در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از پایان خرید تضمینی سیب درختی در نیمه اول آبان ماه خبر داد و گفت: در راستای اجرای دستور العمل ابلاغی مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی بالغ بر 3115 تن سیب درجه سه(صنعتی) از باغداران این شهرستان خریداری و روانه تنها کارخانه کنسانتره استان فارس شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: با توجه به هماهنگی و برنامه ریزی صورت گرفته، عملیات خرید تضمینی سیب صنعتی یا درجه سه از باغداران، با قیمت هر کیلوگرم 14 هزار و 608 ریال از بیست و چهارم مهرماه تا دهمین روز از آبان ماه، با مباشرت اتحادیه تعاون روستایی این شهرستان به طول انجامید.

به گفته وی، فرآیند خرید تضمینی سیب صنعتی به صورت مجدانه توسط سازمان تعاون روستایی به عنوان نماینده دولت و سازمان جهاد کشاورزی به عنوان ناظر، مورد رصد و نظارت قرار گرفت.

وی ابراز کرد: مراکز خرید تعاون روستایی همایجان با میزان خرید 1338 تن، اردکان با میزان خرید 1208 تن و کمهر با میزان خرید 5/ 569 تن، در این عملیات مشارکت فعال و مؤثرداشته اند.

وی با تأکید بر اینکه 73 درصد از مجموع خرید تضمینی استان فارس، در شهرستان سپیدان خریداری شده است، بیان کرد: پس از ابلاغ خرید تضمینی، این طرح با استقبال خوب و رضایتمندی باغداران مواجه شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در جهت بهبود اجرای فرآیند خرید تضمینی و تسهیل و تسریع در صدور مجوز مربوطه، پی گیری های مستمر در خصوص بارگیری و تأمین وسایط نقلیه انجام و بدین منظور برای حمل و نقل سیب صنعتی و بارگیری به سمت کارخانه فرآوری، کامیون های سپاه فجر استان و کامیون های موجود در شهرستان به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به مساعدت های نماینده مردم شهرستان های سپیدان و بیضا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، رئیس سازمان تعاون روستایی، فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان، رؤسای ادارات راهداری و حمل و نقل و تعاون روستایی شهرستان، مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی و همه دست اندرکاران کمسیون خرید این شهرستان، در خصوص رفع مشکلات حمل و نقل و بارگیری سیب به خارج از شهرستان، از آنها تقدیر و تشکر به عمل آورد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26872

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *