۲۸ گواهی محصول سالم گوجه فرنگی در ارسنجان صادر شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۸پروانه “کاربرد حد مجاز آلاینده” یا پروانه” ICM ” برای محصول گوجه فرنگی این شهرستان صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاوزی شهرستان ارسنجان، سید ناصر خرمی با بیان اینکه کیفیت آب و خاک عامل اصلی در تولید محصولات کشاورزی سالم است، تصریح کرد: استفاده از کودهای بیولوژیک و دامی و کاهش مصرف ترکیبات شیمیایی می تواند نقش موثری در تولید محصول سالم و تحقق اهداف توسعه پایدار کشاورزی داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح مدیریت تلفیقی آفات در سطح ۱۰۰هکتار از مزارع گوجه فرنگی این شهرستان، اظهار کرد: در این طرح به منظور کنترل تراکم جمعیت آفات، روش های مختلف مانند رهاسازی زنبور براکون ، نصب تله های نوری و فرمونی و کارت زرد و آبی و محلولپاشی با ماده بیولوژیک” بی.تی” به صورت توام انجام شده است.

به گفته وی؛ پس از بررسی های آزمایشگاهی و تایید عدم وجود نیترات، سموم و فلزات سنگین در گوجه فرنگی، گواهی تولید محصول سالم از سوی انجمن صنفی کلینیک های گیاهپزشکی استان فارس برای ۲۸بهره بردار صادر شد.

حسینی خرمی حسینی خرمی با اشاره به ایمنی و هزینه پایین کنترل بیولوژیک آفات تصریح کرد: فرهنگ سازی و آموزش و ارتقاء دانش بهره برداران، نتايج رضایت بخش در زمینه تولید محصول سالم خواهد داشت.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22184

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *