برپایی نمایشگاه صنایع دستی زنان روستایی ارسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی و صنایع دستی اعضای صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، سید ناصر حسینی خرمی گفت: این نمایشگاه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و نمایش توانمندی های زنان روستایی از از تاریخ سوم تا دوازدهم آذرماه با رعایت پروتکل های بهداشتی در کتابخانه مسجد روستای دوکوهک برای بازدید عموم دایر است.

وی با اشاره به نقش زنان روستایی و عشایری در اشتغال زایی و کسب درآمد بویژه در فعالیت های کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی اظهار کرد: در نمایشگاه مذکور انواع صنایع دستی از جمله جا قرانی، سفره نان پزی، گهواره، سجاده، کیف پولی، پشتی و زیرانداز دست بافت، عروسک بافی، حصیربافی، تابلو فرش و سرمه دوزی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

حسینی خرمی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ صندوق خرد زنان روستایی با تعداد قریب به ۵۰۰ نفر در ارسنجان فعالیت دارند، اظهار کرد: تا کنون افزون بر ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره صندوق کارآفرینی امید برای کارآفرینی و اشتغالزایی زنان روستایی به این صندوق ها اختصاص یافته است.

به گفته وی افزایش درآمد و مشارکت زنان روستایی و عشایری در فعالیت های اقتصادی، ارتقاء مهارت های فردی و اجتماعی از طریق برنامه های آموزشی، کاهش بیکاری و جلوگیری از مهاجرت روستائیان از جمله اهداف تشکیل صندوقهای اعتباری است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22185

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *