رزمایش کنترل سرخرطومی خرما در خنج برگزار شد

WhatsApp Image 2021 12 04 at 07.38.15

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: رزمایش مشترک شناسایی و کنترل آفت خطرناک و قرنطینه ای سوسک سر خرطومی حنایی خرما به مناسبت هفته بسیج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج، علی علی پور تصریح کرد: این رزمایش به صورت مشترک با حضور بیش از 14 نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی و اعضای طرح بسیج سازندگی و تعدادی از باغداران این شهرستان نهم آذر ماه در نخلستان های این شهرستان برگزار شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه آشنایی با نحوه ی ردیابی و مبارزه با آفت سرخرطومی حنایی خرما از اهداف اصلی رزمایش مذکور بوده است، اظهار کرد: شرکت کنندگان در این رزمایش به شکل تئوری و عملی با اصول کار آشنا و مراحل کار را آموختند.

علی پور با اشاره به اینکه از این پس از ظرفیت نیروهای بسیج سازندگی آموزش دیده در ردیابی و مبارزه با آفت سرخرطومی حنایی خرما بهره خواهیم برد، ابراز کرد: این اقدام در تسهیل و تسریع فرایند مدیریت آفت مذکور در شهرستان خنج مثمر و مفید خواهد بود.

به گفته وی؛ در صورت اجرای این برنامه و استمرار آن در شهرستان خنج و سایر شهرستان های همجوار آلوده به آفت مذکور به صورت همزمان و مشترک، شاهد کنترل مطلوب و کاهش قابل ملاحظه خسارت آفت در نخلستان های جنوب فارس خواهیم بود.

او با بیان اینکه شهرستان خنج از مناطق خرما خیز استان فارس است و 180 هزار اصله نخل در این شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: تا کنون در روستا های بیغرد، چهل گزی ، کورکی، حسین آباد و اکبرآباد قریب به 800 اصله نخل آلوده به سرخرطومی حنایی خرما شناسایی شده است که 740 اصله تیمار و درمان و 60 اصله امحاء شده است.

WhatsApp Image 2021 11 30 at 11.21.28

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24661

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *