تخصیص نهاده به دامداران عشایری فارس

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، رهام رحمانی با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان دام روستایی و عشایر  را از اهم وظایف شرکت پشتیبانی امور دام استان فارس تصریح کرد: در این سیاست‌های حمایتی ساماندهی و نگهداری دام مولد عشایر استان و خرید دام مازاد برای مقابله با شرایط خشکسالی مورد توجه قرار گرفته و در حال اجرا می باشد. 

به گفته وی، تحویل نهاده به دامداران عشایر استانی  به صورت مدت دار سه ماهه با نرخ مصوب در قبال اخذ ضمانتنامه بانکی و در صورت عدم ارائه ضمانتنامه بانکی فروش به صورت نقدی است.

رحمانی اظهار کرد: قیمت خرید هر کیلوگرم بره نر پرواری زنده ۴۰ تا ۵۵ کیلوگرم،  ۶۲ هزارتومان تعیین شده که ۵۳ هزار تومان آن نقدی و به ارزش ۹ هزار تومان باقیمانده نهاده تحویل داده می‌شود.

او افزود: همچنین قیمت هر کیلوگرم گوساله نر پرواری زنده ۴۰۰ تا ۶۵۰ کیلوگرم ۵۹ هزار تومان تعیین شده که ۵۰هزار تومان آن نقدی پرداخت و به ارزش  ۹ هزار تومان باقیمانده نهاده تحویل داده می‌شود. 

رحمانی بیان کرد: براساس تصویب نامه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات کشاورزی در خصوص حمایت از تولیدکنندگان دام روستایی در مقابله با خشکسالی، شرکت پشتیبانی امور دام اقدام خرید دام سبک و سنگین روستایی می نماید.        

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان باید دقت کنند که دام های سبک و سنگین ارسالی به کشتارگاه محل خرید (کشتارگاه بهین مرودشت) باید سالم و مورد تائید دامپزشکی باشند تا در فرایند خرید این شرکت مشکلی ایجاد نشود.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس به تشکیل کمیته ساماندهی و نگهداری دام  عشایر در این استان گریزی زد و افزود:وظیفه این کمیته شناسایی عشایر واجد شرایط، ثبت اطلاعات دام های مولد بر اساس اطلاعات موجود در معاونت بهبود تولیدات دامی، امور عشایر و دامپزشکی و معرفی دامداران واجد شرایط به شرکت پشتیبانی امور دام جهت تحویل نهاده و در انتها ارزیابی وضعیت دام های مولد در پایان مدت نگهداری در خصوص کشتار و یا نگهداری جهت تولید مثل است.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=6577

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *