توزیع خوراک دام برای مقابله با خشکسالی در خنج

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت:از ابتدای سال جاری با هدف تامین نهاده های دامی توزیع بیش از   4000تن خوراک دام و دیگر نهاده ها بین دامداران صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج، علی علی پور با اشاره به اهمیت دامداری به عنوان اصلی ترین سرمایه خانواده ها، تصریح کرد: برای مقابله با چالش ها ی پیش رو از قبیل خشکسالی و خشک شدن مراتع و همچنین گرانی نهاده ها جهت کاهش قسمتی از مشکلات دامداران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج اقدام به توزیع انواع نهاده های یارانه دار دامی نموده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از الزامات دریافت نهاده های یارانه دار هویت گذاری دام می باشد، اظهار کرد: بیش از 90 درصد از دامداران شهرستان اقدام به پلاک کوبی و هویت گذاری دام خود نموده که این خود جلوگیری از قاچاق دام، دستیابی به آمار صحیح تر و برنامه ریزی های بهتر جهت رفع مشکلات این قشر زحمت کش شود.

او ادامه داد: با توجه به لینک بودن سامانه هویت گذاری با سامانه سپند و امکان تخصیص نهاده های دام سبک در سطح شهرستان، دامداران سهمیه تخصیصی خود را از طریق تعاونی ها دریافت می کنند.

علی پور افزود: با وجود تخصیص نهاده های یارانه دار همچنان شاهد نگرانی دامداران نسبت به آینده شغلی آنان بوده و امیدواریم با توجه به اینکه 80 درصد هزینه ی نگهداری و پرورش دام مربوط به تغذیه و بخش زیادی از هزینه تولید در حوزه ی دامپروری ناشی از گرانی و بالا رفتن نرخ نهاده های دامی می باشد و همچنین تشدید پدیده ی خشکسالی و کاهش حجم علوفه مراتع در سال جاری نیز مزید بر علت شده است.

وی در جهت حمایت از تولید گوشت و فرآورده های لبنی گفت: اقداماتی از جمله اعطای وام های کم بهره به دامداران، افزایش سهمیه ی نهاده های دامی یارانه دار، خرید تضمینی دام و در نظر گرفتن بذر رایگان علوفه از جمله ارقام سورگوم و ذرت علوفه ای در فصل هایی از سال که دامدار می تواند علوفه مورد نیاز خود را از طریق کشت در زمین های کشاورزی خود تامین کند.

WhatsApp Image 2021 12 19 at 12.36.54

WhatsApp Image 2021 12 19 at 12.36.541

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24671

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *