شروع کشت شتوی پروژه ملی ایران سیمیت داراب

 

سیمیت 2

شروع کشت شتوی پروژه ملی ایران سیمیت داراب

معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی داراب گفت: پلت فرم آموزشی ترویجی ایران سیمیت داراب در سال جاری با کشت گندم در 6 سناریو تناوبی و 8 لاین گندم امید بخش و 9 رقم گندم در قالب PVS وارد سال چهارم کشت خود شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب، سید احمد صدری سطح اجرای این پلت فرم را 5 هکتار عنوان نمود و ابراز کرد: هدف از اجرای این پلت فرم ترویجی آموزشی افزایش ماده آلی خاک و افزایش حداقل 30 درصدی عملکرد گندم در نظامهای گندم بنیان می باشد.

مجری پلت فرم گندم بنیان داراب تصریح کرد: در این پروژه ملی سناریو های تناوبی PNT، PVC، ارزیابی لاین های امید بخش، مدیریت علف کش ها و مدیریت بیماریها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

صدری خاطر نشان کرد: این پروژه در همان سال اول اجرا به اهداف مورد نظر دست یافت و در سال 98 – 97 و 99 – 98 از سوی وزارت خانه جهاد کشاورزی به عنوان پروژه برتر ملی معرفی شد است.

به گفته وی؛ نتایج درخشان پلت فرم گندم بنیان  باعث استقبال کشاورزان شهرستان از این نوع کشت شده و سال جاری 3 هزار هکتار از اراضی شهرستان در فاز سوم گندم بنیان << طرح توسعه>> به این روش کشت شده است.

صدری ناظر تحقیقاتی این پروژه را منوچهردستفال محقق ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی داراب معرفی نمود و افزود: این پروژه با همکاری تیم کارشناسی این مدیریت و کارشناسان فنی  شرکت فجر سبز خاورمیانه (پنبه کاران داراب) در روستای ماریان در حال اجرا می باشد.

گندم بنیان 1

سیمیت

گندم بنیان

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25266

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *