تولید روزانه 150 تن شیر در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: روزانه بالغ بر 150 تن شیر خام از 5 مرکز جمع آوری شیر در این شهرستان جمع آوری و روانه کارخانه های لبنی و بازار مصرف استان می شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، منصور امیریان با بیان اینکه در حال حاضر 74 واحد صنعتی گاو شیری و 530 واحد گاوداری سنتی شیری در این شهرستان فعالیت دارند تصریح کرد: این تعداد گاوداری با بیش از 20 هزار راس دام سنگین زمینه اشتغال قریب به 1000 نفر را فراهم کرده است.

امیریان اظهار کرد: در 9 ماهه نخست سال جاری بیش از 41 هزار و 400 تن شیر تولید شده است.

وی با اشاره به نقش و اهمیت شیر در تامین امنیت غذایی افزود: شیر یکی از مفید ترین مواد غذایی بوده و غنی ازپروتئین،ویتامین ها و املاح معدنی نظیر کلسیم، ویتامین B12 و ریبوفلاوین است.ترکیب اصلی شیر را موادی مانند آب، پروتئین، چربی، قند لاکتوز و مواد معدنی تشکیل می دهند و از جمله فرآورده های شیر شامل؛ شیر کامل، شیر بدون چربی، شیر استاندارد شده، شیر خشک و انواع خامه، پنیر، فرآورده های تخمیری شیر مانند ماست، دوغ و …می باشد. در بسیاری از کشورهای جهان فرآوری شیر بالاترین ظرفیت تولید را در صنایع غذایی به خود اختصاص می دهد و به خاطر ماندگاری و خواص تغذیه ای و ذائقه ای مردم، افراد می توانند از فرآوردهای مختلف آن استفاده کنند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26883

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *