گلخانه های سورمق گواهی محصول سالم دریافت می کنند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده ابراز کرد: پیگیری برای صدور اولین گواهی محصول سالم برای محصول فلفل دلمه تولیدی گلخانه خضرا در این شهرستان در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده، مهدی امینی افزود: این گواهی پس از بررسی‌های آزمایشگاهی و تایید نبود نیترات، سموم و فلزات سنگین در این محصول و با نظارت و هدایت مستمر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و مرکز سورمق و کلینیک گیاهپزشکی تحت پوشش صادر شده است. به گفته وی تولید محصول استاندارد و گواهی شده نیازمند یک عزم عمومی به منظور پاسخگویی به تقاضای به‌حق مردم در زمینه مصرف غذای ایمن، سالم و استاندارد است.

محمدحسین خسروی مسئول مرکز جهادکشاورزی سورمق و حومه تصریح کرد: بر اساس این گواهینامه که زیر نظر مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) صادر می‌شود، انطباق مدیریت فرایند تولید تا عرضه محصول شامل تولید، فرآوری، بازرسی و صدور گواهی، برچسب گذاری و بازاررسانی مواد غذایی ارگانیک، مورد تایید است.

خسروی با بیان اینکه از وظایف مهم وزارت جهاد کشاورزی، تامین امنیت غذایی و تولید محصول متناسب با نیاز جامعه است گفت: تولید محصولات سالم به منظور تامین امنیت غذایی و کشاورزی پایدار در دستور کاراین مرکزقرارگرفته است . فرشته خدامی کارشناس حفظ نباتات مرکز جهادکشاورزی سورمق و حومه اظهار کرد: تا کنون یازده مجوز icm و هشت مجوز گواهی استاندارد صادر شد. وی با اشاره به اینکه این محصولات در سال زراعی جاری شامل شش محصول خیار، فلفل دلمه ای، پیاز، گوجه فرنگی، زردآلو وانگور است، افزود: سطح زیرکشت محصولات گواهی شده امسال به 80هکتار افزایش یافته است. به گفته‌ خدامی؛ رونق مصرف این محصولات در داخل کشور را در گروی فرهنگ سازی دانست و با توجه به اینکه صادرات محصولات کشاورزی منوط به اخذ گواهی استاندارد است، تقاضا برای تولید محصول گواهی شده در این شهرستان رو به افزایش است

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20840

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *