کارگاه آموزشی توسعه کاشت گیاه دارویی آنغوزه در ارسنجان برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از برگزاری کارگاه آموزشی کاشت، داشت و برداشت گیاه دارویی آنغوزه در روستای اسلام آباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، سیدناصر حسینی خرمی هدف از توسعه کاشت این گیاه دارویی را صرفه جویی در مصرف آب، جلوگیری از فرسایش خاک منطقه، استفاده از اراضی مازاد زراعی برای کاشت این گیاه و افزایش کارایی و استفاده از منابع تولید، عنوان کرد.

وی تصریح کرد: با توجه سازگاری آنغوزه به خاکهای ضعیف، نیاز آبی کم، پایین بودن هزینه کاشت و داشت و درآمد زایی بالا، کاشت این گیاه دارویی در ارسنجان توصیه می شود.

حسینی خرمی اظهار کرد: کاشت آنغوزه در ارسنجان از اواسط آذر ماه تا اواسط دی ماه به صورت بذری و نشایی امکانپذیر است و کوتاه شدن دوره رشد و دستیابی زودتر به عملکرد، از مزایای کاشت نشایی آن بشمار می رود.

به گفته وی، صمغ یا شیره این گیاه دارویی در درمان بیماری های قلبی و عروقی، کاهش فشار خون و قند خون، تقویت سیستم گوارشی بدن، دفع انگل و عفونت معده مورد استفاده قرار می گیرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در راستای توسعه کاشت گیاه دارویی آنغوزه، تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ سود چهار درصد صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان پرداخت می شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22209

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *