شروع مبارزه با علف های هرز مزارع گندم و جو در داراب

مبارزه شیمیایی مزارع گندم

شروع مبارزه با علف های هرز مزارع گندم و جو در داراب

سرپرست حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب از آغاز مبارزه شیمیایی با علف های هرز مزارع گندم و جو شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون این عملیات در سطح 1000 هکتار از مزارع شهرستان انجام شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب، محمد حسین چراغی سطح زیر کشت گندم و جو شهرستان را بیش از 18 هزار هکتار عنوان نمو د و تصریح کرد: این عملیات با هدف کنترل علف های هرز مزارع گندم و جو شهرستان انجام می شود.

چراغی ابراز کرد: وجود علف ‌های هرز در مزارع علاوه بر این که در جذب مواد غذایی با گیاه اصلی رقابت می کنند و باعث کاهش 30 درصدی عملکرد می شود، در هنگام خرید نیز از ارزش محصول می‌کاهند.
وی افزود: کشاورزان با بهره گیری از توصیه های فنی کارشناسان و انجام به موقع مبارزه با علف های هرز می توانند علاوه بر افزایش راندمان تولید، محصولی با کیفیت بهتری را تولید کنند.

چراغی تاکید کرد: کشاورزان در هنگام خرید سموم دقت نمایند که سموم توصیه شده کارشناسان شبکه مراقبت را از سم ‌فروشی‌های معتبر خریداری و طبق توصیه های فنی صورت گرفته نسبت به سمپاشی به موقع مزارع خود اقدام نمایند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25270

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *