ذخیره یک میلیون متر مکعب آب در طرح های تغذیه مصنوعی داراب

حوزچه تامین آب2

ذخیره یک میلیون متر مکعب آب در طرح های تغذیه مصنوعی داراب

رئیس اداره آب و خاک و امور فنی و زیر بنایی مدیریت جهاد کشاورزی داراب از ذخیره قریب به یک میلیون متر مکعب آب در 4 طرح تغذیه مصنوعی این شهرستان، در پی بارندگیهای اخیر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی داراب، مجتبی حامدی گفت: در پی بارندگي هاي شديد و وقوع رواناب و سيلاب در اكثر رودخانه هاي سطح شهرستان، 4 طرح تامين آب این مديريت حجم قابل توجهي از سيلاب قریب به یک میلیون متر مکعب را مهار کردند که علاوه بر جلوگیری از بروز خسارت، كمك شاياني به تغذيه سفره هاي زير زميني آب این مناطق نموده اند.

حامدی تصریح کرد: هدف از احداث طرح های تغذیه مصنوعی، وارد کردن آب به یک سازند نفوذپذیر با هدف تغذیه سفره آب زیرزمینی است.

وی تاکید کرد: این مدیریت برای مهار و کنترل سیلاب و جلوگیری از وقوع خسارت به بخش کشاورزی، طرح های تغذیه مصنوعی، پخش سیلاب و گوراب بخصوص در مناطقی که دارای بیلان منفی آب دارند، توانسته است کمک شایانی به سفره های زیر زمینی این مناطق نماید.

حامدی افزود: حجم بالای سیلاب، خسارات سنگيني به این طرح ها وارد نموده است كه نياز مبرم به لايروبي و ترميم دايك هاي خاكريزي و عمليات خاكي و سنگ و سيمان و ريپ رپ گذاري دارد.

مسئول آب و خاک شهرستان ابراز کرد: دو طرح نیمه تمام تامین آب هم در دست اقدام می باشد که با تخصیص اعتبار و اتمام آنها می توان ظرفیت آبگیری طرح های تغذیه مصنوعی شهرستان را به بیش از 3 میلیون متر مکعب افزایش داد.

حوزچه تامین آب1

حوزچه تامین آب3

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25272

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *