سهم ایران در سفره غذایی کشورهای همسایه فقط ۲ درصد است

4010663

مشاور وزیر جهاد با بیان اینکه سهم ایران در سفره غذایی کشورهای همسایه فقط دو درصد است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی مصمم است که این سهم را افزایش دهد.

به گزارش روابط عمومی معاونتدسازمان و مدیریت هاد کشاورزیشهرستان کازرون علیرضا رضازاده سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی و مشاور وزیر جهاد در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، شعار وزارت جهاد کشاورزی را برای دهه فجر جهاد کشاورزی، پشتیبانی از تولید، اقتدار غذایی اعلام کرد و گفت: در دهه فجر امسال، هزار و ۶۹۶ پروژه کشاورزی افتتاح می‌شود که اعتباری بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: ۳۶۲ پروژه کلان در این دهه افتتاح می‌شود که اعتبار این پروژه‌ها ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده و در مجموع افتتاح پروژه‌های مذکور برای ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۳۷ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد که این وزارتخانه ۵ راهبرد کلان را در دستور کار خود قرار داده که اولین مورد، مدیریت واحد تولید و تجارت محصولات کشاورزی (زنجیره محصولات از مزرعه تا سفره) است.

رضازاده با اشاره به اجرای قانون تمرکز در دولت سیزدهم گفت: این قانون ۹ سال بعد از تصویب به طور کامل اجرا شده و اقدام بسیار مهمی بوده است ضمن اینکه در راستای مدیریت واحد تولید و تجارت قرارگاه امنیت غذایی در وزارت جهاد کشاورزی شروع به کار کرده است و این قرارگاه روزانه تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: زنجیره تولیدات کشاورزی از مزرعه تا سفره به طور روزانه در قرارگاه مذکور رصد و اقدامات لازم انجام می‌شود ضمن اینکه تاکنون در این قرارگاه ۱۲۰ جلسه تشکیل شده و در سطح استان‌ها نیز تعداد جلسات قرارگاه امنیت غذایی ۸۳۴ مورد بوده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17779

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *