تهیه برنامه سلام کشاورز با موضوع کالیبراسیون سمپاش ها در داراب

عکس2

تهیه برنامه سلام کشاورز با موضوع کالیبراسیون سمپاش ها در داراب

سرپرست حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: به منظور آشنایی بهره برداران بخش کشاورزی با نحوه صحیح سم پاشی و استفاده بهینه از سموم علف کش در مزارع گندم برنامه تلویزیونی سلام کشاورز با موضوع کالیبراسیون سمپاش ها در شهرستان داراب تهیه شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب محمد حسین چراغی، ابراز کرد: این برنامه با حضور عبداله کاربر از مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس و عوامل برنامه سلام کشاورز و کارشناسان این مدیریت روز یک شنبه 10 بهمن ماه، در مزرعه شرکت سبز خاورمیانه (پنبه کاران) داراب با استفاده از سم پاش بومدار، در روستای ماریان از توابع بخش مرکزی شهرستان تهیه شده است.

چراغی تصریح کرد: کالیبراســیون به منظور تنظیــم ســمپاش بــراي پاشــش مقـدار معینـي محلـول سـم در هکتـار بـا قطـر ذرات از پیـش تعییـن شـده و تعـداد معینـي از ذرات سم در واحــد ســطح بــرای کنترل علف های هرز مزارع صورت می گیرد.

وی؛ هدف از کالیبراسیون سمپاش ها را جلوگیری از اتلاف سم و کاهش اثرات آن بر محیط زیست، تنظیم میزان آب مصرفی، جلوگیری از هدر رفت آب و سم، توزیـع یکنواخـت محلـول سـمی در سـطح مزرعـه، جلوگیـری از گیاه سـوزی، کنتـرل قابـل قبـول عوامل خســارت زا، کاهش زمان سمپاشی، جلوگیری از تکرار آن، کاهش هزینه سمپاشی و پایین آوردن هزینه تولید عنوان نمود.

عکس1

 

عکس

عکس4.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25273

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *