برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با سازه های نوین و مدیریت کشت گلخانه‌ای در ارسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: همزمان با سومین روز از دهه پر فروغ فجر، کارگاه آموزشی توسعه نحوه ساخت گلخانه های مدرن و مدیریت کشت
 و بازدید عملی از نخستین گلخانه تولید سبزی و صیفی ارتفاع بلند اوال(بیضی شکل) شمال استان فارس در روستای گلخانه‌ای علی آباد ملک در ارسنجان برگزار شد. 
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، سید ناصر حسینی خرمی اظهار کرد: کارگاه آموزشی مذکور با حضور کارشناسان فنی شرکت کیان کارتوس و پنجاه نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی و بهره‌برداران و گلخانه داران شهرستان ارسنجان با هدف ارتقاء سطح مهارت عملی و کاربردی کارشناسان و گلخانه داران و متقاضیان احداث گلخانه در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی این شهرستان تشکیل شد. 
به گفته وی؛ کاهش مصرف آب، اشتغال پایدار، دستیابی به محصولات مختلف خارج از فصل و  به حداقل رساندن خسارت های محیطی از مزیت های کشت گلخانه ای است.
وی با  بیان اینکه از ابتدای امسال میزان یک و ۲ دهم هکتار بر مساحت گلخانه‌های شهرستان ارسنجان افزوده شده است، بیان کرد: از سطح بالغ بر ۱۲هکتار گلخانه در ارسنجان سالیانه حدود یک هزار و ۲۰۰ تن انواع محصولات صیفی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
حسینی خرمی، تهویه مطلوب تر، پایداری بیشتر گلخانه از نظر دما و رطوبت و درنتیجه کاهش بیش از ۳۰ درصدی تنش‌های محیطی و در نتیجه کاهش‌ مصرف سموم شیمیایی و بهبود کمی و کیفی محصول را از مزایای سازه های گلخانه ای مرتفع بر شمرد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22224

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *