افتتاح دو طرح صنایع تبدیلی و گلخانه گل شاخه بریده رز درسپیدان

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: طرح صنایع تبدیلی بسته بندی غلات، حبوبات و ادویه جات با مساحت 1700 مترمربع در زمینی به وسعت 6000 مترمربع و با مجموع سرمایه گذاری 32 هزار میلیون ریال در این شهرستان گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری با اشاره به اینکه طرح مذکور همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی و حسن همتی فرماندار این شهرستان افتتاح شد، اظهار کرد: این طرح از محل سهم آورده متقاضی به مبلغ 15 هزار میلیون ریال و سهم مشارکت دولت به مبلغ 17 هزار میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: واحد صنایع تبدیلی مذکور، با ظرفیت سالانه 2100 تن، اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم 15 نفر نیرو را ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار کرد: در سال زراعی گذشته 26 هزار تن انواع محصولات غلات و حبوبات در سطحی قریب به 20 هزار هکتار اراضی زراعی این شهرستان تولید شده است که عمده این تولیدات در زمره محصولات سالم به شمار می آید و از مزارع دیم این شهرستان برداشت شده است.

به گفته وی؛ وجود شرایط مستعد اقلیمی و اقدامات ترویجی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از دلایل استقبال بهره برداران از کشت این محصولات، خصوصاً به روش دیم کار است.

گلخانه گلهای شاخه بریده رز در رودبال همایجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه گلخانه گل های شاخه بریده رز در سطح 5000 متر مربع طرح دیگری است که همزمان با ایام الله دهه فجر افتتاح شد، اضافه کرد: این طرح نیز با حضور محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی و حسن همتی فرماندار، در این شهرستان گشایش یافت.

نصیری اظهار کرد: این طرح در محل روستای رودبال واقع در بخش همایجان این شهرستان، با تولید 500 هزار شاخه گل در سال و با سرمایه گذاری 40 هزار میلیون ریال سهم آورده متقاضی و ده هزار میلیون ریال سهم مشارکت دولت، به بهره برداری رسیده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه، شرایط خاص آب و هوایی و ترغیب و تشویق تولید محصولات گلخانه ای از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان؛ هر ساله استقبال بهره برداران این بخش از کشاورزی را به دنبال دارد، تصریح کرد: شهرستان سپیدان با 17 واحد گلخانه گل های شاخه بریده و زینتی، با ظرفیت تولید هفت میلیون شاخه گل در سال، دارای رتبه نخست تولید گل و قطب گلخانه گل های شاخه بریده در استان فارس است.

وی افزود: در آیین افتتاح این طرح ها، بخش داران بخش های مرکزی و همایجان، رؤسای ادارات و شوراهای اسلامی این شهرستان نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26903

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *