کارگاه آموزش هرس انگور در سپیدان اجرا شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از برگزاری کارگاه آموزش هرس انگور در دهستان سرناباد از توابع بخش همایجان این شهرستان خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با تدریس اردوان آزادی معاون فنی این مدیریت، در قالب سایت الگویی انگور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: این کارگاه آموزشی با تازه ترین سر فصل های مدیریت هرس و با همکاری مرکز جهاد کشاورزی همایجان این شهرستان، در محل سایت الگویی باغ انگور، برگزار شد.

وی با اشاره به جایگاه خاص شهرستان سپیدان در تولید و سطح زیر کشت انگور دیم به عنوان قطب تولید این محصول باغی در استان فارس، بیان کرد: سطح قریب به 5000 هکتار از تاکستان های دیم در این شهرستان، ضرورت ویژه آموزش مدیریت هرس و اقدامات به باغی را در راستای توسعه این باغ ها و افزایش سطح زیر کشت انگور شهرستان، در اولویت برنامه های اجرایی این مدیریت قرار داده است.

به گفته وی، در این کارگاه آموزشی که با حضور 60 نفر از باغداران تابعی این سایت، برگزار شد، مهارت های مدیریتی هرس در زمینه های مدیریت کف باغ و روشهای جدید نگهداری درخت مو و مدیریت برداشت و بعد از برداشت میوه انگور تشریح و به بهره برداران انتقال داده شد.

نصیری با بیان اینکه، بهره برداران دراین کارگاه یافته های علمی و عملی در زمینه های؛ معرفی بارگاه بر اساس اصول داهلنبرگ و معرفی مورفولوژی و ساختارهای رویشی و زایشی از قبیل تنه، کوردون، برنچ و شاخه های بارده، را آموزش دیده اند، افزود: سایت های الگویی راه را برای انتقال یافته های علمی هموار می کند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26907

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *