بیش از 70 دامدار در سپیدان تسهیلات دامدار کارت می گیرند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با اشاره به امکان تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز دامداران در قالب تسهیلات دامدار کارت، گفت: تا کنون بیش از 70 مورد تقاضای دامدار کارت، در سامانه سیتای این شهرستان به تأیید رسیده است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: به دنبال هماهنگی های به عمل آمده ما بین بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی مقرر شده است تا بخشی از هزینه های مورد نیاز دامداران برای خرید نهاده های دامی در قالب تسهیلات “دامدار کارت” توسط بانک تأمین شود.
وی با تأکید بر اینکه، تسهیلات مذکور تنها به دام های سبک و سنگین هویت گذاری شده در سال جاری تعلق می گیرد، ابراز کرد: از تعداد حدود 200 هزار رأس دام سبک و سنگین در این شهرستان قریب به 130 هزار رأس دام هویت گذاری شده است.
وی تصریح کرد: 63 درصد از مجموع یکصد و 93 هزار دام های سبک و قریب به 100 درصد از 7000 دام سنگین، در این شهرستان پلاک کوبی شده است.
به گفته وی: دامدار کارت تسهیلاتی است که صرفاً امکان خرید نهاده های دامی از کارخانه جات خوراک دام، تعاونی های شهرستانی، شرکت پشتیبانی امور دام و مراکز فروش نهاده های دامی تعیین شده را دارد.
وی بیان کرد: متقاضیان پس از معرفی از سامانه سیتا توسط مدیریت جهاد کشاورزی، به شعب بانک مراجعه و با تشکیل پرونده و طی فرآیند های اعتباری در شعبه از جمله؛ تصویب تسهیلات سرمایه در گردش به منظور خرید نهاده های دامی و انعقاد قرارداد متقاضی و ضامنین در قالب عقد فروش اقساطی با نرخ سود 11 درصد، حساب دامدار کارت را افتتاح و مبلغ تسهیلات به حساب دامدار کارت متقاضی واریز خواهد شد.
وی با بیان اینکه دامدار کارت در مبالغ 100،200 و 500 میلیون ریالی، متناسب با ظرفیت فعالیت متقاضی و معرفی سازمان جهاد کشاورزی قابل تصویب و صدور است، افزود: 3 میلیون ریال تسهیلات خرید خوراک دام جهت هر رأس دام سبک و 7 میلیون ریال تسهیلات جهت هر رأس دام سنگین پرداخت می شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26911

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *