دریافت گواهی استاندارد تشویقی محصول پسته اولین بار در سروستان

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان از دریافت گواهی استاندارد تشویقی حد مجاز آلاینده ها در سطح 4.5 هکتار باغ پسته و با میزان گواهی شده و قابل عرضه 15 تن در روستای دهنو این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان ، محمد صادق فانی گفت : اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات بخش کشاورزی برای مصرف کنندگان از اهمیت زیادی برخوردار است و تولید محصولات گواهی شده می تواند به عنوان گام مهمی در این عرصه باشد.

وی در خصوص روند دریافت پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی در قالب استاندارد تشویقی اظهار کرد : متقاضان پس از ثبت نام در پایگاه محصولات گواهی شده و ارگانیک نسبت به انتخاب مدیر کنترل کیفی و شرکت بازرسی اقدام می کنند.

او افزود : کارشناسان از کاشت تا برداشت محصول به طور مستمر به عملیات زراعی در مزارع و باغ ها نظارت کرده و در زمان برداشت ، نمونه برداری توسط شرکت بازرسی و با حضور نماینده جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری مدیر کنترل کیفی انجام و نمونه ها به آزمایشگاه های استاندارد و معتمدسازمان ارسال میگردد و در نهایت با گذراندن تست سلامت از نظر باقیمانده حد مجاز سموم و فلزات سنگین و سایر آلاینده ها و پس از تأیید نهایی پروانه استاندارد تشویقی صادر خواهد شد .

این مقام مسئول تأکید کرد: از الزامات تحقق امنیت غذایی ، سالم بودن غذایی است و تأمین غذای سالم در گرو تولید هدفمند و ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی و استاندارد سازی آن است .

.jpg

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=11875

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *