یارانه نهال به متقاضیان احداث باغ در ارسنجان پرداخت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از پرداخت یارانه نهال به متقاضیان احداث باغ در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به شروع فصل جابجایی نهال و اهمیت استفاده از نهال سالم و استاندارد توصیه می شود باغداران نهال مورد نیاز خود را از نهالستان های مجوزدار تهیه و فاکتور فروش و گواهی تضمین پایه و پیوندک را دریافت و نزد خود نگهداری کنند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، سید ناصر حسینی خرمی با بیان اینکه یک نهالستان مجوزدار در زمینه تولید نهال استاندارد در ارسنجان فعالیت می کند، تصریح کرد:خرید نهال از نهالستان‌های مجوز دار در استان، دارا بودن فاکتور فروش و گواهی سلامت برای نهال خریداری شده، ارائه فرم شماره ۲و ۴  تکمیل و ممهور شده از سوی تولید کننده نهال، ارائه مدارک شناسایی معتبر و شماره حساب بانکی بنام متقاضی و مدارک معتبر مالکیت (کپی سند زمین، کپی پروانه چاه کشاورزی) از شرایط پرداخت یارانه نهال می باشد.

او اظهار کرد: نهال های شناسه دار از ارقام شناخته شده تجاری، تک شاخه و پرمحصول تهیه می شوند و دارای مشخصات فیزیکی استاندارد از جمله ریشه سالم و کافی، قطر و ارتفاع مناسب و گواهی بهداشت از مدیریت حفظ نباتات هستند.

حسینی خرمی ابراز کرد: در راستای برخورد با توزیع کنندگان نهال های فاقد شناسه و به استناد ماده ۷قانون ثبت ارقام گیاهی و کنترل و گواهی بذر و نهال( مصوبه ۸۲/۰۴/۲۹) باغداران محترم هر گونه موارد تخلف را به اداره جهاد کشاورزی یا نیروی انتظامی اطلاع دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان خاطر نشان کرد: لیست تولیدکنندگان نهال و نهالستان های مجاز برابر مقررات فنی از طرف کمیته فنی نهال استان تهیه و در مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان نصب شده است

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22240

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *